اصطلاحات اسکرام - Blog | Hossein Badrnezhad
267
post-template-default,single,single-post,postid-267,single-format-standard,bridge-core-1.0.4,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-18.0.9,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,wpb-js-composer js-comp-ver-5.7,vc_responsive

اصطلاحات اسکرام

1- هرچه سریعتر یک باگ را برطرف کنیم، زمان کمتری خواهد برد. ( باگ دیروز را راحت تر و سریعتر از باگ هفته گذشته میشه رفع کرد. )
2- افزایش یا کاهش فیچرها و زمان بندی مورد نظر در ذهن مشتری روی ذهن تیم تاثیر گذار است.
3- معمولا فقط چند درصد از محصول نهایی را مشتری همیشه استفاده میکند. همچنین افزودن فیچرها باعث افزایش هزینه می شود.
4- افراد و روابط بین افراد مهمتر از ابزارها هستند
5- محصول که کار کند مهمتر از یک داکیومنتیشن قوی هست
6- همکاری با مشتری مهمتر از مذاکره روی قرارداد است
7- تغییر پلن برای مشتری مهمتر از اجرای پلن اولیه در قرارداد است.

User Story : نیازمندی های مشتری بصورت بخش بندی شده
– User Story ها به این صورت نوشته میشوند :
+ افزایش سخت افزار سرور اپلیکیشن – به دلیل افزایش سرعت لود نرم افزار
Product Owner : جلسه با مشتری و ساخت Product Backlog
Scrum Master : جداسازی user story های مهم و اولویت بندی آنها و قرار دادن آنها در Sprint Backlog
همچنین user story ها را به Task ها تقسیم بندی میکند و تیم را مدیریت میکند.
این نکته را باید در نظر داشت که تیم انتخاب میکند کدام قسمت ها چه مقدار زمان خواهد برد
Velocity : سرعت تخمینی برای انجام هر تسک در هر اسپرینت که در نهایت میتوان از روی نمودار BurnDown Chart حدس زد پروژه در چه بازه زمانی به اتمام خواهد رسید یا در زمان x چه مقدار از کار به اتمام میرسد.
Daily Scrum Meeting : جلسه روزانه 15 دقیقه ای که در آن اعضای تیم راجع به کارهای انجام داده شده، کارهایی که باید امروز انجام دهند و موانعی که سر راهشان وجود دارد صحبت میکنند و وظیفه اسرکام مستر رفع این موانع میباشد.

No Comments

Post A Comment